Promenad med hund och kamera

Tidigt i morses så slog regnet så hårt mot altantaket att det väckte mig. Jag föreställde mig en dag inomhus. Istället byttes regnet mot strålande sol och när det var dags för Felix förmiddagspromenad så var det så vackert att jag plockade med mig kameran.

SG1L3383

Felix håller sig helst i skuggan dagar som denna så vi tog skogsvägen till en början.

SG1L3373

Gammal knotig stubbe som för tankarna till troll och sagor. Man kan verkligen se att det bor skogstomtar under den som kommer fram då och då och håller ordning och reda i skogen.

SG1L3379

 

En gammal död gren som fångade mitt intresse. rolig kontrast mot de grönskande nya grenarna.

SG1L3381

Lite här och där så genomkorsas skogen av små bäckar som rinner samman och sedan förgrenar sig igen.

SG1L3385

Det flög massor av vackra fjärilar på runt maskrosorna, tyvärr var nyfikna Felix inte till någon större hjälp när jag skulle fota dem. Han skulle ju veta vad det var som jag var så intresserad av. Så de flesta bilderna blev på maskrosor och en bit hund.

SG1L3377

 

Men ibland lyckades jag trotts Felix ”hjälp”.

SG1L3183

SG1L3384

 

Det är fyra månader mellan bilderna, tänk vad som händer på så kort tid.

SG1L3386

 

Nu står syrenen i blom här  hemma. Jag älskar syrener och tar alltid in ett par kvistar och har vid sängen för att njuta av doften.

Nu ska Felix, Teddy och jag spendera dagen på altanen. Njutandes av vädret och något gott att äta.

 

2 comments on “Promenad med hund och kamera

  1. SV: Ja ellerhur 🙂 fick låna et hurtta sele till Kasper en gång och om det inte vore för att han inte tyckte om det (det satt perfekt och var så enkelt att föra honom i) så skulle jag köpt ett till honom 😀

  2. Jana skriver:

    Mysigt det ser ut!

Kommentera

