Så tyst och öde

Tyst och öde har det varit här ett tag, men inte på grund av bristande kreativitet. Snarare tvärt om. Jag har gett mig ut på en enormt spännande, och lite läskig, resa som jag länge har drömt om. Här om dagen startade jag min alldeles egna butik för ullföremål. där finns allt från handspunna garner, kattleksaker av ull och smycken tillverkade av garner jag själv har spunnit.

Idén har funnits så länge bak i huvudet, att få möjligheten att göra något med allt det jag skapar. Men så har det funnits en liten röst som har viskat om att det förmodligen inte är någon som vill ha det jag gör, att allt bara är ett enormt slöseri med tid. Men så den senaste tiden så har jag själv insett att man kan inte låta sina rädslor hindra en, man kan inte låta vad andra människor vill eller tycker är förnuftigt påverka ens egna beslut. Jag måste tacka min vän Dorthe som hav varit så snäll och hjälpt mig genom den senaste tidens något turbulenta svängningar🙂.

Utbudet i butiken är ännu inte så stort, det är föremål som tar tid att göra, men det växer hela tiden. Än så länge så finns det ingen fysisk butik och det är inte heller mitt heltidsjobb. Men jag har turen att ha ett arbete som jag kan kombinera med mitt företag som ger mig lite ekonomisk trygghet och en dag hoppas jag att jag kan öppna en liten fysisk butik. Ni är hjärtligt välkomna in och hälsa på i min e-butik så länge : Bis Amandum

För mig har det varit enormt viktigt att ta med mina privata värderingar in i mitt företag. Ullen jag använder kommer från lokala bönder och i största möjliga mån från gamla lantraser, alla färgämnen är biologiskt nerbrytbara och giftfria (överväldigande delen är växtfärger) och även de produkter jag använder när jag tvättar och behandlar ullen är giftfria. Jag hoppas så småningom kunna bygga upp ett nätverk av lokala fårfarmare och förhoppningsvis även lokala butiker som vill sälja mina produkter. Jag gillar tanken på lokala råvaror som förädlas och säljs lokalt. Ett litet lokalt kretslopp som ger arbete och inkomst.

Nu när det absolut största arbetet med lanseringen av butiken är klart så hoppas jag att jag kan lägga lite mer tid på bloggen igen, jag har saknat er! Jag hoppas verkligen ni har det bra där ute i sommarregnet (som äntligen har kommit och sätter fart på mina ärtor).

One comment on “Så tyst och öde

  1. Dorthe skriver:

    Grattis min vän! Håller tummarna för dig det vet du! Kram

Kommentera

