Regn

Regn. Någon gång under vår uppväxt får vi lära oss att man ska undvika regnet, att när vattnet börjar droppa från molnen så ska man söka skydd. Men ibland så är det nyttigt att ifrågasätta inlärda saker.

Idag när jag skulle ta ut hunden på morgonpromenaden så smattrade det tyst på altantaket.  Regn. Det lät inte som några större mängder så jag brydde mig inte om att hämta paraply. När jag steg ut i regnet så var det som om någon dabbade mig med en fuktig trasa. Efter en varm natt med en hund i sängen så var det en ljuvlig känsla. Det var en mjukt och lite kyligt regn som knappt gjorde mig blöt. Jag hade kunnat promenera fram genom det hur länge som helst. Tyvärr höll Ebba (hunden) inte alls med om att det var svalkande och skönt. Enligt henne var det blött och därför skulle hon inte vara ute mer än att hon hann kissa.

Men visst måste man lära sig att uppskatta saker på nytt ibland. Kanske jag till och med skulle ta och hoppa lite i en vattenpöl🙂

2 comments on “Regn

  1. Dorthe skriver:

    Hihihi…då kommer jag och hoppar tillsammans med dig🙂. Kram

Kommentera

