Legacy of the divine tarot

Idag kom brevbäraren med ett paket innehållande tarotleken Legacy of the divine tarot. Jag har ju redan syster leken Gilded Tarot som jag älskar. Jag kan säga att jag älskar den här precis lika mycket, om inte mer.

Jag har visserligen inte arbetat med den än, jag håller fortfarande på att läsa den enormt spännande medföljande boken om inspirationen till korten. Men bara man tittar på korten så svindlar det lite i magen. De är väldigt kraftfulla och känsloladdade. Det kommer att bli ett nöje att arbeta med dem och se hur de talar till mig.

När jag tittade igenom korten så var det två stycken som verkligen grep tag i mig. Det första var 10 i bägare:

Det andra var dam i mynt:

Det var helt klart mina spontana favoriter. Ska bli kula tt se om det förändras när man arbetar med leken. Jag hoppas ni alla har det bra där ute i regnet. Jag ska ta och äta lite ny uppgrävda potatisar med lite sill till. Så här är livet bra🙂

 

6 comments on “Legacy of the divine tarot

  1. Visst är den fullkomligt underbar den leken..

  2. Har du hunnit sätta dig in i vad korten betyder? nyfiken🙂

    • linalj skriver:

      Ja jag har satt mig in i korten och berättelsen runt omkring dem. Väldigt fascinerande. Jag har börjat arbeta med korten och de är lite olika Gilded. Legacy leken ger lite mer filosofiska svar, medan min Gilded ofta är rak på och i bland till och med lite burdus. Samtidigt är Legacy leken inte filosofisk på samma sätt som Osho leken. Lite svårt att förklara. Men Legacy leken kommer nog bli en absolut favorit när jag har vant mig vid den.

      • Jag har både guilded och legacy och jag måste säga att det finns ganska så stora skilnader mellan dem. Guilded är lite enklare enligt mitt tycke medan, precis som du skriver, Legacy är mer filosofisk. Så jag förstår mycket väl vad du menar. När jag jobbade på änglaviskningar och änglaportalen som medium och tarotläsare så var det legacy som gällde. Jag arbetade med en av mina legacy lekar varje dag i ungefär 3 månaders tid. De vatt ganska så slitna om man säger så, men gud sicken energi det är i dem.

  3. Ebba skriver:

    Väldigt fin!

Kommentera

