Magiska stunder i vardagen

Magi är inte alltid storslagna ramsor, brinnande ljus och konstigt doftande örter. Magi kan lika gärna vara energi som kommer in i din vardag eller som du sänder ut. Men vi är ofta dåliga på att upptäcka de där små gnistorna som finns runt omkring oss.

Men lite då och då så blir jag påmind om att det kanske är dags att jag borde bli mer medveten om vad som händer runt omkring mig. Idag kom Sultan gående och hoppade upp i soffan bredvid mig. Som vanligt böjde jag ner huvudet mot honom för att han som vanligt skulle ge det en lite buff med sitt huvud. Det är så vi säger hej på dig. Men i stället för att bara buffa till mitt huvud så böjde han sig fram och när våra pannor möttes så började han spinna och så satt vi en stund, panna mot panna.

I den stunden så fanns det en sådan påtaglig koppling mellan oss, ett känslomässigt band, som nästan fick mig att rysa. Jag tror att de flesta av oss har upplevt sådana ögonblick med andra levande varelser, vare sig det är djur eller människor. Ett ögonblick då man helt och hållet öppnar sig och man blir helt medveten om djupet av sina känslor för denna varelse. Det är som att stå på kanten till ett stup och titta ner i en evig avgrund.

När stunden var över så ruskade Sultan på sig och satte sig för att tvätta de uppenbart oerhört smutsiga fläckarna som fanns på rumpan. Själv blev jag sittande och funderade en stund. För om jag verkligen analyserade stunden och känslan så visst flöt det energi mellan oss. Inte på samma sätt som när man utför en riktad ritual eller en medveten magi. Utan snarare en väldigt mjuk och lugn energi som lade sig som bomull runt hjärtat.

En liten magisk stund i vardagen kan ändra riktningen på resten av kvällen. Framför allt så väcker det en stor och mycket jobbig fråga. Hur lämnar man vidare en individ som man kopplar med på en sådan nivå? love

6 comments on “Magiska stunder i vardagen

  1. Mikael Ericsson skriver:

    så där sitter sid (katten) o jag länge varje kväll o typ byter o läser av varandra🙂

  2. Marita skriver:

    Så väl jag känner igen mig i din beskrivning…känner ofta det flödet mellan mig och min hund.
    Ja, att släppa taget om någon man är så synkad med kan inte vara lätt…men när den dagen kommer har ni kanske övat upp ert energiutbyte så det sträcker sig över tid och rum🙂
    Jag hade en hund förut som jag var oerhört nära och den kontakten har vi än trots att det är flera år sedan hon vandrade vidare, speciellt i svåra stunder finns hon vid min sida och jag känner det där speciella flödet som fanns mellan oss.

  3. Marita skriver:

    Glömde fråga om det är du som målat bilden? Underbart vacker är den i vilket fall som helst🙂

  4. Milla skriver:

    Jaa! Otroligt fin bild!🙂

Kommentera

