Födelsedagsfirande

I helgen har jag min älskade mamma på besök. Hon fyller 75år på måndag så hela helgen blir ett långt födelsedagsfirande med god mat, handarbete, trevligt sällskap och os på tvn.

75 år r aktningsvärt, så jag frågade vad hon önskade sig i födelsedagspresent. Svaret: En sådan där handtvål med havsmotiv på flaskan.

Det är min mamma det. Det blev en sådan flaska, men även två virkade duschbollar och en av hennes favoritserier på 3dvd boxar.

Något som min mamma blev väldigt glad över var att i kommunen så får man gratis busskort som gäller innom komunen när man fyller 75. Så nu ska hon ut och åka.

Trotts sin ålder är min mamma ovanligt teknisk. Nu för tiden läser hon nästan bara böcker på sin läsplatta eftersom där kan hon välja storlek på texten och ljuset är så bra. Ett faktum hennes bokhylla är evigt tacksam över.
Hon har även eget konto på fb där hon håller kontakt med släkt och vänner.

Hon beställer böcker, klder och annat via internet. Lokaltidningen och dagstidningen läses online, skönt att slippa tänka på att man ska ut och köpa tidningen varje dag enligt henne. Till och med alla bankärenden sköts via internetbanken. Allt detta underlättar för henne, hon slipper ta sigvrunt halva stan.

Visst hnder det att det dyker upp något hon inte begriper. Då ringer hon och så guidar jag henne igenom om jag kan. Hon går inte med på att jag fixar det, för då lär hon sig inte till nästa gång.

Ja hon är fantastisk min mamma. Ett stort GRATTIS till henne.

Kommentera

