På de mest oväntade ställen…

Ibland tror man att man är ensam om att arbeta med magi och liknande. Lilla isolerade jag här ute på landet kan jag tänka. Men man vet aldrig….

Idag var jag på promenad med Felix och vi mötte en av grannarna som också har en liten hund. Vi träffas lite då och då och brukar stå och prata lite när hundarna leker. Hon är trevlig och uppväxt här i byn så hon känner allt och alla och jag får alltid reda på nya saker när vi pratar. Så idag kom vi av någon anledning in på att plocka svamp. Då berättar hon hade hittat Sprängticka (Chaga) på ett par björkar i närheten. Det ena ledde till det andra och det visar sig att både hon och hennes man arbetar med bland annat slagrutor.

Där ser man, vi finns på fler ställen än vad man tror. Nu ska jag hem till henne och dricka kaffe på torsdag så vi kan prata lite mer. Ska bli spännande, alltid så kul att träffa likasinnade människor.

Ibland får man läxor som man inte väntade sig. Som att vara öppensinnad och inte bilda uppfattningar utan att känna personer ordentligt. läxan lärd, i alla fall för tillfället.

Kommentera

