Upp och ner går livet

Tiden är en spiral brukar det heta. Den rör sig framåt men återvänder samtidigt till samma ställen. Återkommande trender kanske man kan säga. Denna hösten och vintern har innehållit både upp och ner moment som hållit mig fullt upptagen.

Jag har fått i ordning på ovanvåningen så att den har blivit precis så som jag önskar mig. Det känns väldigt upplyftande. Det har blivit det nya favoritstället i huset.

Jag har lyckats med ett par av sommarens trädgårds experiment, och misslyckas med ett par andra.

Bästa vännen och jag tycks gå om varandra vilket känns lite jobbigt. Jag hade behövt henne just nu men hon har verkligen fullt upp i sitt eget liv. Jag hoppas på att det nya året för med sig lite lugn och ro.

”Pojkvännen” visade sig vara betydligt mindre ärlig än vad jag trodde. Jag kämpar just nu med en akut brist på tillit till allt vad människor heter vilket är lite av ett problem då jag hade ganska lite till att börja med. Risken att bli eremit ökar kraftigt för var dag känns det som.

Nu står yule för dörren och jag har julbakat själv i år, massor med läckra godissorter. Huset är pyntat och ett pepparkakshus står och lyser upp vardagsrummet. Julklappströjan till kusinbarnet som aldrig tycks bli färdig, är nästan klar.

Jag hoppas som sagt att livet lugnar ner sig lite så jag kan ägna mig åt sådant som inte är så nödvändigt, men väldigt kul. Som min blogg🙂.

Kommentera

