När orden inte räcker till

Under hösten och vintern har det flera gånger inträffat händelser där orden inte räcker till. Skolskjutning i Sverige, terrorist bombningar över hela världen, flyktingar som försöker överleva i omöjliga situationer och dödstalet bara stiger för varje dag känns det som.

Så hur skriver man om dessa saker när man känner att alla ord som man sätter på pappret är otillräckliga, nästan meningslösa?

Kanske räcker det med att skriva just det. Kanske räcker det mad att skriva att känslorna man känner i kroppen inte kan formuleras och sättas på pränt. Att vissa ord alltid blir tomma och innehållslösa när de skrivs på ett papper istället för att bo i hjärtat. Ord som sorg, ilska, medlidande, och saknad. Orden klingar tomt, men är ändå viktiga. För jag sörjer med dem, jag känner ilska inför varje förlorat liv, jag har medlidande med de drabbade och deras familjer och jag saknar den trygga världsbild jag en gång hade och min tro på att mänskligheten inte har tappat hoppet.

Kommentera

