Måndagar

De flesta känner igen känslan; Klockan ringer på måndagmorgon och man ångrar att man inte gick och la sig lite tidigare på söndagen. Helst av allt vill man ligga och dra sig men man kämpar sig upp, äter frukost, gör sig i ordning och går till jobbet.

Jag tycker att måndagsmorgnar är de värsta på hela veckan och jag funderar alltid över vad som hände med helgen.

Men faktiskt när jag står där och väntar på bussen, som konstant är 5-10 minuter försenad när den väl kommer till mig, så känner jag mig ganska nöjd i alla fall.

Jag har ett jobb som jag trivs med. Jag vet att det är många som inte har den lyxen. Jag har arbetskamrater som gör varje dag underhållande och trevlig. Jag vet definitivt hur det är att inte ha sådana bra arbetskamrater. Jag har ett varierat jobb där man aldrig riktigt vet vad som ska hända och där nyheter dyker upp regelbundet och ett tu tre så har man ett system som man aldrig hört talas om.

Så jag har tur och jag är medveten om att jag har tur. Man får tar tillvara på de guldkorn som livet ger, även om det är måndag.

2 comments on “Måndagar

  1. Simon skriver:

    Grattis Lina! Det är du verkligen väl värd.
    Jättebra att du trivs med ditt jobb.
    Det är långt ifrån alla förunnat.
    Kram

Kommentera

