Min hemliga last

Jag har en hemlig last. När jag får en stund över så sätter jag mig och tittar på youtube kanalen Growing your Greens. Där pratar en väldigt energisk John om allt som har med grönsaks och fruktodling att göra. Det är för det mesta ekologisk eller organisk odling som står på schemat och även om han odlar i ett helt annat klimat än vad jag gör så blir jag bara så glad och motiverad av att lyssna på honom.

Jag har provat ett par av hans knep och knåp. Bland annat så är den jordblandningen jag använder i mina odlingsbäddar en utveckling av hans formel. Mycket av det han säger är bra och kan appliceras även på det svenska klimatet med lite små förändringar.Men framför allt så sprider han, enligt mig, odlarglädje så att det sprudlar om det.

Speciellt så här på vintern så tittar jag med avund på John enorma tomatplantor och hans exotiska fruktträd. Men det ger mig idéer, nya saker jag vill prova.

Så letar du efter lite inspiration så rekommenderar jag varmt att ta sig en titt på John.

Kommentera

