Sultan har fått sitt ”förevig”hem

st

Idag kom ett väldigt trevligt äldre par och hämtade Sultan. Han kommer att bli enormt bortskämd och kommer att få all uppmärksamhet som han vill ha. Visst känns det skönt, framför allt för Sultans del, men också väldigt tomt och lite sorgligt för min egen del.

Sultan har verkligen varit katten som tagit plats här hemma. Har är pratglad och kelen och charmig till tusen. När jag försökte göra något annat än att sitta och klappa honom så skulle han  vara med och titta och om han inte fick vara med var hans lösning att sätta sig i soffan och yla tills någon gav honom uppmärksamhet.

När man är stödhem så är man från början inställd på att katterna inte kommer att stanna för alltid. Men två år är en lång tid och man fäster sig oerhört vid de små liven. Jag har flera gånger funderat över att skriva över båda katterna på mig så att de fick ett permanent hem. Men jag visste att framför allt Sultan skulle må mycket bättre om han dels fick vara ensamkatt och dels fick vara hos någon som var hemma hela dagarna. Det har märkts tydligt på senaste tiden då jag inte har kunnat arbeta hemifrån på det sättet som jag har gjort tidigare.

Så när det här paret hörde av sig till handläggaren på katthemmet som i sin tur tog kontakt med mig så insåg jag att det var perfekt för Sultan. Även om jag i 10 sekunder övervägde att säga att jag ville att han skulle stanna här. Paret, båda pensionärer, var enormt trevliga och Sultan charmade dem på två sekunder. Jag tror att det kommer att bli perfekt för alla parter. Även om både jag och Köttbullen kommer att sakna honom så kommer Sultan få allt det han vill och behöver ha.

2 comments on “Sultan har fått sitt ”förevig”hem

  1. Simon skriver:

    Vad bra att Sultan fick det hem som du så länge sökte (ensamkatt i äldre pars hem) måste bli perfekt för han.
    Men jobbigt för matte,du blev ju såklart väldigt fäst i denna charmiga kille.
    Trevlig kväll.
    Ktam

    • linalj skriver:

      Ja det känns lite tomt här hemma. Men jag har fått rapport om att Sultan har ätit och sedan spenderat eftermiddagen med att sova bredvid sin nya husse medan han tittade på tv. Så han verkar ju må bra🙂

Kommentera

