Varför jag så sällan äter köpt pizza…

Jag äter väldigt sällan köpt pizza. Jag önskar att jag kunde säga att det berodde på att jag inte äter det av hälsoskäl eller etiska skäl eller något annat som låter bra. Men för ärlighetens skulle så beror det helt enkelt på lathet.

I lördags kväll så var jag enormt sugen på en pizza. Jag tyckte att klart att jag kunde unna mig en. Sist jag åt pizza var i somras någon gång. Men tanken på att ta på mig ordentliga kläder, gå in till byn, ta bussen till stan, äta pizza (för om jag tar med den hem kommer den vara stenkall när jag väl är framme), ta bussen till byn och sedan gå hem, lockade inte det minsta.

Jag funderade ett tag och kom fram till att jag inte alls hade lust att göra det. Men, tänkte jag, det finns ju utkörning. Ja visst finns det det, 8 pizzor i kommunen har utkörning, men inte en enda kör ut dit jag bor. Nähä…

Så där satt jag på lördagskvällen, enormt sugen på pizza men alldeles för bekväm för att införskaffa en. Och i det läget så är hemmagjord pizza inte ett alternativ även om jag i vanliga fall är väldigt förtjust i sådana.

I och för sig ska jag nog vara glad att jag inte ids åka och köpa den där pizzan. Det är ju inte nyttigt och jag vill inte tänka på hur mycket e-ämnen och liknande som finns i en sådan. Men ja, det hade varit väldigt gott med pizza ibland…

6 comments on “Varför jag så sällan äter köpt pizza…

  1. Simon skriver:

    Men vad blev det till slut då:-)?
    Det är ju både enormt bra och dåligt i en mix att bo på landet miltals från närmsta pizzeria *S*
    Men mer än en gång/halvår är du såklart värd en pizza utan att behöva fixa till den själv.

  2. Simon skriver:

    Hoppas du snart får ett bra pizza tillfälle.
    Det är viktigt att göra det man verkligen vill,pizza till vet inte vad…;-)

Kommentera

