Det magiska ögonblicket

Som de flesta av er har förstått så är jag väldigt glad i mitt jobb. Men det finns ett magiskt ögonblick precis när jag har slutat som jag njuter lika mycket av varje dag.

Efter att ha suttit på kontoret hela dagen bland datorer och arbetskamrater (båda grupper alstrar en del värme och tar en aning syre)  så stiger jag ut genom porten och så får jag nästen en överdos av friskluft. Det är nästan gudomligt, speciellt om det är lite småkyligt.Det är verkligen ett ögonblick att njuta av.

Jag tror på fullt allvar att vi behöver bli bättre på att uppskatta de här små ögonblicken som kommer i vardagen. Att vara lycklig i stunden gör nog mer nytta än skada 🙂

Kommentera

