Första omgången i trädgården

Idag har det varit vår i luften och för en gångs skull så blåste det inte kallt. Så jag tog mig en tur i trädgården. Jag blev inspirerad tillräckligt för att ta fram sekatören för att klippa ner kärleksörtens vissna själkar som fått stå över vintern för att skydda de nya skotten. Jag tog en runda och funderade över vad jag ska odla och var och hur. Sedan satte jag mig på den solindränkta altanen och njöt i nästan tio minuter. Där efter började kyla krypa in och jag drog mig tillbaka till stugan.

Jag vet att vintern inte är slut och att våren dröjer lite till. Men det känns ändå lite bättre just nu. Och odlingsbegäret har gått i överväxel🙂

2 comments on “Första omgången i trädgården

  1. Simon skriver:

    Fantastiskt fin helg,men visst är det fortfarande vinter i luften.
    Men snart så kommer våren,längtar!
    Hoppas helgen varit toppen.
    Kram.

    • linalj skriver:

      Helgen var riktigt bra. Vaknade pigg en halvtimme innan klockan ringde i morses, vilket måste vara ett bra tecken på en lyckad helg🙂. Hoppas även du haft en bra helg.

Kommentera

