Snö…

Jag älskar snö. Det blir alltid vackra landskap när snön breder ut sig. Visst kan jag längta efter sommaren så jag kan börja odla.

image

Men när man vaknar, tittar ut och ser att det snöar så får jag samma bubblande glädje som när jag var liten och man såg fram emot pulka turer, snögubbs bygge och snöbollskrig.

Jag kan helt enkelt inte vara på dåligt humör när det snöar.
Vilket är tur idag. I morses hade vi fått nästan 2dm nysnö under natten och det fortsätter komma mer.
För även om jag älskar snö så hatar jag att skotta. Men man får ta det onda med det goda.

image

Kommentera

