Leva på landet utan bil

Livet på landet har alltid varit det som lockat mig. Städer har sin charm men jag vill inte bo i en. När jag flyttade till mitt lilla hus så fick jag höra att jag aaaaldrig skulle klara av att bo där, ensam kvinna utan körkort.

Att inte ha körkort och bil är påfrestande ibland. Att hitta alternativ till att köra hem otympliga varor är knepigt, busstiderna är inte alltid de bästa, under sommaren slutar bussarna utanför att gå så då blir det till att knata/cyckla till byn och ta bussen därifrån. 

Men helt ärligt så är det inte så jobbigt som jag var rädd att det skulle bli.

Det är billigt att skippa bilen. Jag känner dessutom mig själv så pass att jag vet att jag skulle välja bilen även om jag kunde gå. 

Dessutom får man uppleva saker när man går till bussen som man annars lätt missar. Så här ser en vanlig promenad till bussen ut när jag åker till jobbet:

Vem vill inte starta sin dag på det sättet?

Dessutom, sedan Pokemon GO kom så hittar man alltid något att sysselsätta sig med.

Men även om jag ser alla fördelar med att inte ha bil så är det nog dags att bli vuxen och skaffa körkort. Kanske mest för att det tar emot att tänka på att promenera till busshållplatsen i byn under jullovet när snö och kyla är en risk.

One comment on “Leva på landet utan bil

  1. SIMON skriver:

    Vilken vacker promenad du har till byn på morgonen! Makalöst..
    Men förstår att du vill knipa några vuxenpoäng och skaffa körkort.
    Det är ju bra ur alla aspekter,utom att fina promenader tenderar att minska 😉

Kommentera

